F.A.Q.
- Hoeveel en welke bagage mag ik meenemen?
- Hoe en bij welke luchtvaartmaatschappijen kan er via het internet ingecheckt worden?
- Wat is een E-ticket?
- Wanneer is E-ticketing mogelijk?
- Wat moet u doen als u uw reis wilt wijzigen?
- Wat gebeurt er als u uw reis annuleert?
Hoeveel en welke bagage mag ik meenemen?
Passagiers mogen op alle vluchten een specifieke hoeveelheid bagage meenemen. De volgende beperkingen zijn van belang:
- Passagiers die Economy Class reizen mogen 20 kg meenemen zonder extra kosten. Voor passagiers die Business Class is dat 30 kg. Deze beperkingen gelden op vluchten van en naar alle landen behalve de Verenigde Staten en Canada.
- Op vluchten van en naar de Verenigde Staten en Canada mogen alle passagiers twee bagagestukken meenemen zonder extra kosten. De twee stukken mogen elk maximaal 158 cm meten (lengte + breedte + hoogte). Het maximaal toegestane gewicht is 23 kg per bagagestuk.Op een aantal vluchten geldt een uitzondering op de toegestane bagage. Rechts op uw ticket staat in de 'allowance box' aangegeven of de toegestane hoeveelheid een aantal stuks (2PC) of een maximaal gewicht (KG) is.Achter in uw ticket staan de garantiebepalingen. Hier vindt u ook regels over gevaarlijke stoffen en elektronische apparatuur, zoals laptops en mobiele telefoons.
Hoe en bij welke luchtvaartmaatschappijen kan er via het internet ingecheckt worden?
Op onze site is het mogelijk om e-tickets zelf te boeken. Ons online boekingsprogramma zoekt het voor u voordeligste ticket uit.
Wat is een E-ticket?
Een e-ticket is het elektronisch alternatief voor het papieren ticket, met het grote voordeel dat u een e-ticket niet kunt vergeten of verliezen.
Als u reist met een e-ticket hoeft u geen ticket meer op te halen bij een balie of te laten toesturen.
Als passagier heeft u dezelfde rechten en plichten met een elektronisch ticket als met een papieren ticket. Het verschil is dat een e-ticket niet langer wordt uitgeprint maar is opgeslagen in de database van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.
Als u incheckt met een e-ticket hoeft u slechts uw paspoort te tonen voor het verkrijgen van de instapkaart en het bewijs van de afgegeven bagage.
Wanneer is E-ticketing mogelijk?
Dit is o.a. afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij en de bestemming.
Op het moment van reserveren geeft Allround Travel aan wanneer het mogelijk is om een elektronisch ticket af te geven. Nadat de reservering is gemaakt ontvangt u, zoals gebruikelijk een e-mail bevestiging, met de voorwaarden en het tarief.
De voorwaarden met betrekking tot het gehanteerde tarief zijn exact dezelfde als van een papieren ticket.
Wat moet u doen als u uw reis wilt wijzigen?
U kunt uw reservering wijzigen bij Allround Travel. Wij kunnen aanpassingen in uw vluchtgegevens doorvoeren. Indien de voorwaarden van het tarief hiervoor kosten voorschrijven zullen deze u uiteraard in rekening worden gebracht.
Wat gebeurt er als u uw reis annuleert?
Als u uw reis wilt annuleren geeft u dit door aan Allround Travel of de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. U dient altijd Allround Travel op de hoogte te stellen als u geen gebruik heeft gemaakt van (een gedeelte van) het ticket.